מתי כדאי לפנות למאמן אישי לחיים? 7 סיבות שבגללן כדאי להגיע למאמן אישי.

  • Home
  • /
  • מאמרים מומלצים
  • /
  • מתי כדאי לפנות למאמן אישי לחיים? 7 סיבות שבגללן כדאי להגיע למאמן אישי.
מתי כדאי לפנות למאמן אישי לחיים? 7 סיבות שבגללן כדאי להגיע למאמן אישי.
בלוג
מתי כדאי לפנות למאמן אישי לחיים? 7 סיבות שבגללן כדאי להגיע למאמן אישי.

ישנם שלושה מצבים בהם אנשים מחליטים להגיע למאמן אישי לחיים:

  1. הם מתמודדים עם שינוי בחיים האישיים או המקצועיים שלהם. שינוי שהינו יכול להיות רצוי או לא רצוי ושדורש מהם לגייס משאבים אישיים רבים ולמצוא פתרונות. הם מרגישים שהם חייבים עזרה.
  2. הם מתוסכלים מאוד מהחיים שלהם היום והם משתוקקים לייצור חיים יותר מאוזנים שמתאימים להם יותר. לא מאט אנשים לצערי, מגיעים למאמן אישי כאשר הם כבר מרגישים תסכול מאוד גדול ותחושה קשה של תקיעות וחוסר אונים.
  3. הם מעוניינים לקדם פרויקט אישי משמעותי עבורם או כל מטרה ולא יודעים מאיפה להתחיל או שמרגישים שהם צריכים עזרה.

איך בעצם מאמן אישי יכול לעזור לכם באותם מצבים?

מה עושים עם מאמן אישי לחיים?

1. להכניס מודעות לחיים

העבודה אצל מאמן אישי מתחילה בד"כ במודעות. להכניס מודעות לחיים שלנו, זה הבסיס ליצירת שינוי.

להיות מודע למה שסובב אותנו: מהפרח הסגול היפה שעומד מולנו בגינה ועד לרצונות של הקרובים או הקולגות בעבודה. להיות יותר מחובר למה שקורה במציאות, לפרש אותה בצורה נכונה ולהגיב בצורה טובה יותר.

ובמקביל להיות מודע לעצמנו , לעולם הפנימי שלנו. מה אני מרגיש? באיזה מצבים אני כועס ולמה? מה הדפוסים שמנהלים אותי? מה הרצונות שלי באמת? איך התגובות שלי עדיין מושפעות מהעבר ועוד? למשל , לא מאט אנשים יתחילו להתעצבן על קרוב משפחה, אפילו על ילד, כי צעקו עליהם בעבודה. זו תגובה "אוטומטית" שלילית שמודעות יכולה לעצור.

תמונה של Joshua Earle

למה כדאי להיות מודע ?

  • אדם מודע יכול לעשות שינוי ולשפר את החיים שלו.
  • אדם מודע יכול לעצור ולבחור לפעול אחרת ולא מתוך "אוטומט" . הוא מסוגל להסתכל על עצמו מהצד ולהבין דפוסי התנהגות שלו: למשל כשעולה מחשבה שגורמת לכעס, להבין מאיפה מגיע הכעס והאם הוא באמת קשור לסיטואציה הנוכחית או לעבר.
  • אדם מודע לוקח את הדברים בפרופורציות והאירועים השליליים פחות משפיעים עליו.
  • אדם מודע שם לב לדברים הקטנים היפים של החיים ומוקיר יותר על מה שיש, דבר שמעלה בצורה משמעותית את רמת האושר שלו: אכן מחקרים רבים בפסיכולוגיה חיובית מוכיחים את הקשר בין הוקרה לבין אושר ואין ספק שאדם שנוטה להכיר יותר על מה שיש, מסתובב עם תחושה הרבה יותר חיובית ושמחה בלב.
  • להיות מודע מאפשר גם לכוון את תשומת הלב שלנו לדברים חיוביים וכך לייצור במוח הרגל המעודד חשיבה חיובית.

2.  להכיר את עצמכם ואת הכוחות שלכם

באימון אישי האדם הוא במרכז וכדי לעזור לו לבחור כיוון שמתאים לו, עליו להתחבר קודם לעצמו , לצרכים האמתיים שלו ולכוחות הפנימיים שלו . לא מאט אנשים מגיעים לאימון אישי כי הם אבודים ולא יודעים מה מתאים להם. אנשים שהתחברו לרצונות של אחרים ומרגישים , לאחר מספר שנים, תסכול גדול ותחושה שהם לא "במקום הנכון".

לפני כמה שנים, הגיע אלי תמר אישה צעירה, שעבדה בבנק לאחר שלמדה כלכלה כמו שההורים רצו. היא הרגישה שזה מאוד לא מתאים לה והיא הייתה מוכנה לעצור וללמוד מחדש, משהו אחד. אבל מה? לאחר כמה תרגילים, שיחות וחיפושים, תמר החליטה ללמוד עיצוב גרפי שמאוד התאים ליצירתיות ולחוש האסתטי שלה. היום היא נותנת ביטוי לכוחות שלה, ליצירתיות שבה, היא אוהבת את עבודתה ומרגישה ב"מקום הנכון".   זו דוגמא פשוטה למטרה של אימון אישי.

לתת ביטוי לכוחות הפנימיים שלכם

תמונה של Samuel Zeller

אדם שנולד להיות יצירתי , צריך לתת ביטוי ליצירתיות שלו בחיים. אדם שנולד להיות תקשורתי ואוהב לעבוד עם אנשים חייב לעבוד עם אנשים. כולנו נולדנו שונים ולכולנו יש חוזקות שונות. באימון אישי אנחנו מגלים את החוזקות של האדם כך שהוא יכול לתת ביטוי לאותן תכונות שהן חלק מה- “dna”  שלו. זה מה שנותן לו תחושה שהוא "במקום הנכון"!

להתחבר לעצמכם ולכוחות הפנימיים שבכם

בעיניי זה לב העניין. המתאמן לאט לאט מגלה את עצמו, מבין מה מתאים לו באמת ובעיקר מתחיל לאהוב ולקבל את עצמו בדיוק כמו שהוא. זה רגע קסום של האימון בו אדם מתחבר למי שהוא ועוזב את "המסכות" שלו. הוא חוזר לעצמו.

לעבוד על הדפוסים שמעכבים אותכם

אדם מנהל את עצמו לפי האמונות שלו. למשל, אדם שמרגיש שהוא "אפס במכירות", לא יוכל בקלות להיות עצמאי ולמכור את השירותים שלו. האמונות בונות לנו את החיים ולעיתים קרובות הן מצמצמות אותנו וסוגרות אותנו בקופסא. חלק גדול מהעבודה אצל מאמן אישי מתמקד בשינוי אמונות כדי להשתחרר ולייצור באמת חיים יותר טובים.

3.  להגדיר סדרי עדיפות בחיים

להגדיר סדרי עדיפות בחיים הוא שלב הכרחי לפני שיוצאים לפעולה. מה חשוב לכם באמת? מה משמעות החיים עבורכם? אילו חיים אתם רוצים לבנות לעצמכם? המאמן האישי עוזר במקום הזה לחדד את החשיבה, להגדיר סדרי עדיפות ולא פחות חשוב להתמקד בהם.

4.  ניהול זמן, אנרגיה ומיקוד

הזמן שלכם הוא המשאב היקר ביותר. איך אתם היום מנהלים את הזמן שלכם?

האם יש לכם מספיק זמן לקדם את הדברים החשובים לכם באמת?

מה או מי גוזל מכם זמן?

איך תוכלו בכמה דקות להרוויח כמה שעות?

לרובנו יש גוזלי זמן. אנשים או מצבים שלא מקדמים אותנו "ושגונבים" מאתנו זמן. לדוגמא: שיחות לא מועילות, שחוזרות על עצמן עם בני משפחה או חברים, שעות ארוכות מול מסך הטלוויזיה או בפייסבוק ועוד….

סטיבן קובי בספרו "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" מדבר על ארבעה דרכים להשתמש בזמן שלנו ומציע לטפל בגוזלי הזמן כדי שנוכל לפנות שעות ולקדם מה שחשוב לנו באמת.

  • על מה אתם מוכנים לוותר כדי להרוויח זמן?
  • האם יש אנשים מסביבכם שעדיף "לשים בצד"? אנשים שנוטים לנצל אתכם ואת זמנכם? או אנשים שמרוקנים אתכם מאנרגיה?
  • מה אתם רוצים לקדם בזמן הזה? פרויקט אישי? לימודים , ספורט או פשוט לנוח: אתם מחליטים ממקום של מודעות מלאה.

 

 

 

 

להיות במיקוד

כל יום אני רואה איך מיקוד הוא קריטי להתקדמות ואין ספק שאנשים ממוקדים מגיעים לתוצאות. חוסר מיקוד, פיזור או עודף משימות בכיוונים שונים, בהחלט מעכב את התהליך. באימון אישי לחיים הדגם הוא עליכם ונבחן ביחד כל בחירה וכל רעיון: האם הרעיון החדש מקדם אתכם בכיוון שבחרתם או שהוא מפזר אותם?

5. להיות VIP לעצמכם , להתחזק ולהיות אסרטיביים

אחת המטרות החשובות ביותר בתהליך אימון אישי, היא להגיע למצב של קבלה ואהבה עצמית. אנחנו רוצים להיות "VIP"

לעצמנו ולפעול בהתאם לרצונות שלנו עם הרבה אהבה, חמלה וקבלה. זה לא אומר להיות אנוכי או אינדיבידואליסט אלא להיות טוב לעצמנו ולתפוס את המקום שלנו ביקום. פשוט להיות.

יש אנשים שמגיעים לאימון אישי כשהם "שקופים": לא רואים אותם ולא מתייחסים עליהם. כאן עושים עבודה כדי לצאת מהמצב הזה ולתת ביטוי לעצמכם.

תמונה של Stefano Pollio

6. לקפוץ למים ולקדם מטרה

המאמן האישי עוזר לך לחדד את החשיבה ולבחון את המטרה שבחרת לעבוד עליה.  זה יכול להיות כל דבר שאתה לא מצליח לעשות לבד  או שאתה מרגיש תקיעות, בלבול והתקדמות איטית מאוד: למשל קנית דירה,

חיפוש עבודה, חיפוש כיוון מקצועי חדש , בניית סדנה חדשה, חיפוש בן זוג , תסכול גדול ורצון לחיים טובים יותר ועוד.  סה"כ המאמן יעזור לך לפתוח את החשיבה, לראות אופציות נוספות, לבנות תוכנית עבודה ולהתקדם לעבר המטרה.

אתם לא לבד בסיפור וזה מאוד מרגיע ומעודד. יש כאן גם התחייבות כלפי המאמן וכלפיכם ואין ספק שזה מגדיל את אחוזי ההצלחה של הפרויקט שלכם. לאחר בחירת המטרה, המאמן האישי גם דואג שתמשיכו בכיוון, מפוקסים ועליו לעודד אותכם ולחזק אותכם ברגעים של ספק וחוסר מוטיבציה. זה תפקידו של מאמן. בנוסף, אתם לומדים כלים רבים שימשיכו ללוות אתכם כל החיים.

להיות בפעולה וגם לשחרר

לא תמיד ניתן להשפיע על מצב . מתי  להשקיע אנרגיה וזמן ומתי לשחרר? מתי להיות בפעולה ומתי פשוט להיות, ללא פעולה? המאמן האישי בוחן אתכם את המקום הזה של עודף שליטה מול שחרור.

לנהל שינוי או משבר

במצב של שינוי רצוי או לא (פיטורין, מחלה, גירושים …) , המאמן כאן כדי לתמוך בכם ולעזור לכם לצאת מהמשבר תוך חיפוש פתרונות. יש לו כלים לעזור לכם לאסוף את עצמכם ואת האנרגיה שלכם, לעכל את המצב ולראות איך מתקדמים מאותה נקודה .

מתי האימון האישי אינו מתאים?

במצב של משבר חריף, איבוד שליטה , דיכאון או חרדה, המאמן האישי אינו הכתובת עבורכם ומומלץ מאוד לפנות לפסיכולוג, פסיכותרפיסט ו/או לפסיכיאטר.

7. להתמקד בחיובי ולנהל מחשבות שליליות

באימון אישי מתמקדים בדברים הטובים והחיוביים שקורים. זה לא אומר שאין כישלונות, ספקות ומצבים שליליים אך הדגש תמיד על המתאמן, התקדמותו ועל הדברים הטובים שקוראים בתהליך, תוך עידוד מתמיד. רק מתוך עידוד, אפשר לצמוח ולהרגיש שאנחנו "מתרחבים" ונכנסים לספירלה חיובית של עשיה ושל התפתחות.

ללמוד לנהל מחשבות שליליות

"זה סיפור עתיק, מספר סבה אינדיאני לנכדו. סיפור על שני זאבים:

זאב אחד הוא מלא רוע, כעס, קינאה, צער, זלזול, יוהרה, רחמים עצמיים,
אשמה, עלבון, נחיתות, שקרים, רעש, עליונות ואגו.
והזאב השני הוא טוב לב, הנאה, שלום, אהבה, תקווה, שלווה, ענווה, נדיבות,
אמפטיה, אמת, חמלה, שקט, שלווה ואמונה."

והמאבק הוא בין שני הזאבים שנמצאים אצל כל אחד מאתנו.

זאבים?" שאל הנער בפליאה.
כן ילדי, זה המאבק הנצחי בין הטוב והרע בתוכנו.

שתק הנכד וחשב. זמן רב הרהר ולאחר מכן שאל: ואיזה זאב מנצח סבא?
הניח האינדיאני את כף ידו על ראש הנער וענה בפשטות: "זה שאתה מאכיל ילדי"

אצל רבים, המחשבות השליליות והפחדים "שולטים" וכך מונעים מאתנו להתקדם ולהגשים את עצמנו. חלק גדול מהאימון האישי מתרכז בנקודה זו במטרה ללמד אותכם לאכיל את ה"זהב הטוב" לפעול בלי שהמחשבות יפריעו לכם.

אימון אישי הוא תהליך שבהחלט משנה חיים ויכול לעזור לכם לנהל את חייכם בצורה יותר טובה ובהתאם למי שאתם. זה מאפשר לכם לקחת החלטות יותר טובות, ממקום של מודעות ובחירה וכך תוכלו לייצור חיים יותר טובים ומאושרים.

לכל שאלה ולקביעת פגישה , צרו קשר -054-6323772.

 

איך פרחי באך יכולים לעזור באימון אישי?

במקביל לתהליך האימון האישי, טיפול בפרחי באך בהחלט עוזר למתאמנים במצבים מסוימים. ישנם תמציות שמאוד קשורות לתהליכים שאנחנו עובדים עליהם באימון אישי.

כמה מילים על פרחי באך:

ערכת פרחי באך כוללת 38 תמציות שונות המופקות מפרחי בר, עצים או שיחים (תמצית אחת בלבד ממי מעיין). השיטה פותחה ע"י הרופא וההומאופת ד"ר באך מאנגליה בשנות ה- 30. השיטה נלמדת היום ברחבי העולם והיא תפסה מקום נכבד בין שיטות הריפוי האלטרנטיביות.

 

 

הטיפול בפרחי באך הוא טיפול ללא תופעות לוואי ולאורך השנים, ראיתי איך התמציות עוזרות ועושות פלאים, אצלי ואצל לקוחות רבים. קישור לאתר של המרכז של ד"ר באך באנגליה.

 

 

 

כאן כמה תמציות שתומכות מאוד בתהליך אימון אישי.

Centaury

 

תמצית שעוזרת לאנשים ששמים את צרכי האחר במקום ראשון עד שהם שוכחים לטפל בעצמם. התמצית תעזור להם לשים גבול יותר ברור ולתפוס שוב את המקום שלהם.
Cerato תמצית לאנשים שנוטים להתייעץ לגבי כל דבר. התמצית תחזק את הקשר עם הקול הפנימי.
Larch תמצית לאנשים שאינם מאמינים בעצמם. התמצית תחזק את הביטחון העצמי.
Mimulus תמצית לאנשים שסובלים מפחדים מוכרים כמו פחד קהל או אנשים ביישנים. התמצית תחזק את האומץ.
Scleranthus תמצית מדהימה לאנשים שסובלים מפיזור ובלבול ושקשה להם לקחת החלטות. התמצית תאפשר לקחת החלטות יותר בקלות.
Walnut תמצית מרכזית לאנשים שמושפעים מאוד מהסביבה ושמרגישים חשופים. זו תמצית הגנה שגם עוזרת מאוד לעשות שינוי.
White chestnut תמצית לאנשים שמוטרדים ע"י מחשבות רבות. התמצית תאפשר להפסיק את המחשבות ולהירגע.
Wild oat תמצית לאנשים שמתפזרים, ממקום של עשיה ויצירתיות ומחפשים כיוון ועוגן. התמצית תעזור להם להתחבר לאינטואיציה ולמצוא מה שהכי מתאים להם.
Aspen תמצית קסומה לאנשים שסובלים מחדרה ממקור לא ידוע. התמצית מאוד מרגיע ומורידה רמת החרדה.
Chestnut bud תמצית שעוזרת לאנשים שחוזרים על אותן טעויות ודפוסי התנהגות שליליים. התמצית מאפשרת ללמוד מניסיון להשתפר.
Chicory תמצית לאנשים שסובלים מ"מסכת האהבה", אנשים שמעניקים הרבה אהבה ומצפים לפיטבק. אנשים שיעשו הכל למען אהבה מבחוץ. התמצית המאוד חשובה זו מאזנת נתינה.
Gentian תמצית לאנשים שמרפים את ידיהם בקלות ושלא יכולים להתמודד עם קושי. התמצית תעזור להם להיות במקום שהם מרגישים מסוגלים לעבור את האתגר.
Impatiens תמצית לאנשים שמאבדים סבלנות ומתעצבים מהר ולא מקבלים את הקצב שלהם או הקצב של האחר. התמצית מרגישה מאוד והיא גם אחד ממרכיבי ה- rescue.

אימון אישי הוא תהליך שבהחלט משנה חיים ויכול לעזור לכם לנהל את חייכם בצורה יותר טובה ובהתאם למי שאתם. זה מאפשר לכם לקחת החלטות יותר טובות, ממקום של מודעות ובחירה וכך תוכלו לייצור חיים יותר טובים ומאושרים.

לכל שאלה ולקביעת פגישה, צרו קשר – 054-6323772.

 

prev
next

Leave a Comment